This blog is moderated! Dot not leave anonymous messages because I won't even open them and will directly reject them. Any attempt to spam this blog ends directly in the spam filter of my gmail account.

Monday, January 19, 2009

Thai Inn - Rome

I finally found something very similar to a Thai Restaurant in Rome. It's actually a mix of foods: Indonesian, Malay and Thai.
Me I was looking for peanuts, that's what I went for but they didn't have PraRam. So I looked for something else.
Appetizer: Cucumbers with peanut sauce.

Ho trovato un ristorante Tailandese a Roma. A dire il vero il loro è un misto di cucine: Indonesiana, Malese e Thai. Cercavo arachidi, non avevano il praram e mi sono fiondata su altro.
Antipasto: Cetrioli in salsa di arachidi.

This used to be n. 15 at King of Thai Noodles in San Francisco: noodles sautée with egg, some type of bitter broccoli, bean sprout and peanut sauce!
It felt nostalgic and tasted good.

Questo lo mangiavo spesso a San Francisco: Tagliolini saltati con salsa di soia, broccoli, uova, germogli di soia e arachidi. E' dolciastro. Ne mangiavo a quintali senza stancarmi mai! Era buono.

This was the dessert: tapioca in coconut milk. I thought it was sago... too small and soft to be Tapioca. I could not finish it. I don't like tapioca when too soft.

E questo era il dolce: latte di cocco con tapioca. Secondo me la tapioca era troppo piccola e soffice (che fosse sago?).  Non l'ho finito perché non mi piace la tapioca quando è troppo soffice, mi piace gommosa. 

No comments: